Állásvadászat jogász módra

Jobhunting mission

Jobhunting mission

A tehetség kiaknázása helyett: elpazarlása

Thaisz iroda

2017. november 28. - Muszka

wasted_talent.jpgNagyon izgatott voltam, mivel az ügyvédnő rengeteg olyan büntető ügyet vitt amiről olvasni, hallani lehetett. Az én profilom ebbe nem illik bele, de szerencsére mára polgárral És büntivel is foglalkozik.

Először is, mint mindig rámentem a honlapjára, mit ír magáról, az irodáról, munkatársakról. Sajnos a honlapot már egy éve legalább nem frissítették. Nem is ott van az iroda, ahol írja, nem is dolgoznak ott azok, akik meg vannak jelenítve. Mindegy is, a lényeg a bemutatkozó szövege volt mi szerint: „A „holnap” számomra nem létezik.”

Ez egészen biztosan így volt, csak az a gond, hogy a hölgynek a MA sem létezik már. Kezdjük az elején.

Miután beléptem az irodába kaptam két kérdőívet, az egyik a gyakornoki, a másik a jelölti felvételi része.

Gyakornok érdekesebb kérdései:

  1. Tud céget alapítani, módosítani? Tud adásvételi, ajándékozási szerződést készíteni?
  2. Milyen tapasztalata van elektronikus eljárások terén? (perkapu,fmh)
  3. Milyen dokumentumokat kell előkészíteni, ha új ügyfél jön?
  4. Gyermektartásdíj megállapítása esetén mit vizsgál a bíróság?
  5. Mik a felszámolási eljárásban előterjeszthető kifogás jellemzői? Ki a felszámolás alatt álló cég képviselője?
  6. Keresetlevél kötelező tartalmi elemei?
  7. Az első tárgyalást az alperes elmulasztja és írásbeli védekezést nem terjeszt elő. Mit tesz felperesként?

Jelölt kérdései:

  1. Hány órát felölelő tárgyalási tapasztalata van? Milyen ügyben érte el a legnagyobb szakmai fejlődést?
  2. Hogy zajlik az elsőfokú büntetőügyben a tárgyalás?
  3. Jogi személyek közötti adásvételben milyen dokumentumokat kérne be?
  4. Mikor készített utoljára adásvételi, ajándékozási, bérleti szerződést?
  5. Mikor alapított, módosított céget utoljára? Ehhez milyen dokumentumok szükségesek?
  6. Járt már el felszámolási eljárásban hitelezői képviselőként?
  7. Rendelkezik olyan nyelvtudással amit a munkája során tudna használni?

 

Ezek alapján én a gyakornoki állásnak feleltem csak meg. Nem mintha sor került volna a kérdőív kitöltésére.

A hölgy megjött és nagy sietségben volt, így megkérdezte csináltam- e már cégalapítást, mert neki abban kéne segítség. Mondtam, hogy csináltam, de nem egyedül. Tudok- e angolul? Mondtam, hogy igen, sőt fordítottam és tolmácsoltam is előtte irodában.

Térjünk is rá a fizetési igényre. Eddig mindig mindenhol 150 nettót kértem, senkinek nem volt kifogása. Egy iroda azért képes ennyit kitermelni Pesten. Neki volt kifogása. SOHA nem fizetne többet a minimálbérnél. Mondom rendben, az is valami.

Nagyon örül, akkor kezdhetem is a fizetés nélküli próbahetem, hogy felvegyen a gyakornoki pozícióra, de akár jelölt is lehetek, ha vállalom a fizetés nélküli PRÓBAHÓNAPOT.

Itt kellett volna valamit a falhoz vágnom, ehelyett: akkor szeretném megkezdeni a próbahetem!

Három napot tartózkodtam itt, egyszer sem láttam az ügyvédnőt, a jelölt kolléga és a gyakornok a megszokott ügyeket vitte. Be voltak tanítva az ÁNyK, perkapu stb ügyek kezelésére, egyszerűbb peres képviseletre, de azért egy bonyolultabb ügy biztosan kifogna rajtuk.

Utolsó napomon elkísérhettem a jelölt kollégát egy tárgyalásra, ami az egész hét egyetlen eseménye volt. Itt derült ki, hogy a következő hétre már behívtak egy újabb ügyvédjelöltet egy újabb próbahétre. A jelölt srác nagyon megsajnált, mert ő maga kért, hogy soha többé ne menjek, ennél ezerszer jobb irodákat is találok, és nem akarja, hogy még jobban kihasználjanak.

Ami a legjobban bosszant, hogy egy pillanatra is elhittem, hogy fel akarnak venni. Illetve, hogy szakszöveget fordíttattak velem, ami ún. „próbafordítás” volt. Következő reggel láttam, hogy úgy ahogy volt ment át az ügyfélnek.  

Ha a próbahónapot választom, akkor is leesett volna, hogy ide felesleges még egy ember, de ha mégsem, akkor ingyen fordítottam volna egy hónapig.. Az ügyvédnő tisztában lehet vele, hogy a fordítók karakterenként számolják fel a fordítási díjat. Ez bizony rengeteg pénz megtakarítása. És rengeteg idő elpazarolása az én részemről.

Mi értelme volt a kérdőívnek? Miért hirdet jelölt állást, mikor nincs munka? Miért dolgoztatna valakit ingyen, aztán minimálbérért, ha minden munkát helyette végeznek el? Honnan tudja, hogy megfelel-e valaki, ha nem is néz rá?

Tanács magamnak és mindenkinek: a fizetés nélküli próbanapokra, hetekre, hónapokra NEM a válasz.

A bejegyzés trackback címe:

https://jobhunting.blog.hu/api/trackback/id/tr8113400119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása