Állásvadászat jogász módra

Jobhunting mission

Jobhunting mission

Deák iroda avagy hol veszik el a motiváció?

2017. november 28. - Muszka

Ügyvéd házaspár hívott be interjúra múlt héten. Az első ügyvédi iroda, ahol körül tudták írni az elvárásaikat és tisztában voltak azzal, hogy egy frissen végzett jogászt igenis be kell tanítani.

Szokásos kérdések hangzottak el: ÁNyK, Mokk, Jogtár ismerete, fizetési igény, szeretnék- e peres képviseletet ellátni stb.

Az én első kérdésem elég lényegre törően az volt, hogy a hirdetésük már 3 hónapja kint van, miért nem tudtak nekik megfelelő embert találni. Mi hiányzott? Kicsit meglepődtek, hogy rá mertem kérdezni, de a válaszuk határozottan a „motiváció, elkötelezettség és érdeklődés hiánya” volt.

Na igen. Miért akarna bárki jelölt lenni?

Pénzt tulajdonképpen nem lehet keresni, ha szerencsém van pont annyit kapok, hogy kijöjjek belőle nullára. (Én még ezzel nem találkoztam, de állítólag, van, hogy a járulékokat magad után kell fizetned és fizetést nem adnak.)

Eddig sehol nem szerettek volna betanítani, az a természetes, hogy te úgy jössz ki a jogról, hogy mindent tudsz, és nem kérdezel. Hozzátenném két helyen voltam gyakorlaton, rengeteg nyomtatványt, szerződést láttam, mégis iránymutatásra és tanácsokra lenne szükségem, akármelyiket kellene elkészítenem. A jelölti létnek az is lenne a lényege, hogy a végére minden szükséges és fontos ismeret birtokában tedd le a szakvizsgát.

Megbecsülést szintén nem várhatsz el, hiszen a nagy ügyvédekhez és annál is hatalmasabb bírókhoz, ügyészekhez képest, te senki vagy, sőt sokan azt is feltételezik, hogy úgyis feladod útközben és senki is leszel.

A legnagyobb probléma mégis inkább az, ha nem elég érdekes a munka. Sok helyen betanítják a nyomtatványok kitöltését, jó, ezentúl te töltöd ki mindet, betanítják az új cég bejegyzését, oké, ezzel is kevesebbet kell az ügyvédnek csinálni. Elmehetsz a postára, földhivatalba. Ez viszont nagyon monoton és mondanom sem kell, hogy egy majom esetleg egy 6 éves is meg tudja csinálni ugyanazt a műveletsort egymás után végtelenszer. Akkor én minek is végeztem egyetemet? És minek is kérdezik ki a Ptk-t az interjún? És miért írják, hogy „kiemelkedően magas intelligenciájú” jelöltet keresnek?

Ezek után miért lennék én vagy bárki motivált? Az pedig a legtermészetesebb, hogy ingyen is hajlandó vagy dolgozni az úgynevezett PRÓBAHÓNAP keretein belül!! Ez a következő bejegyzésben lesz releváns..

Már az egyetem előtt tisztában voltam vele, hogy mi vár rám. (Akkor még abban a hitben voltam, hogy a végére úgyis kitalálok egy fasza vállalkozást és nem kell jelöltnek mennem.) Mindenhol el is szoktam mondani, hogy nem a pénz miatt szeretnék jogász lenni, én tényleg tanulni jövök, de szerintem meg lehet érteni, hogy valamiből meg kell élni közben és halálra sem szeretném unni magam.

All in all ez a házaspár borzasztóan korrekt volt, nem hitegettek, hogy lehet, hogy engem választanak, vagy hogy hívni fognak, viszont jelezték, ha két napon belül nem jelentkeznek mást választottak. Így is lett.

Ez a cikk egy üzenet az összes ügyvédnek és munkáltatónak arról, hogy mi a másik oldalról az elvárás.

A bejegyzés trackback címe:

https://jobhunting.blog.hu/api/trackback/id/tr7813399833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása